Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - AdamStar

Strony: [1] 2 3
1
Sprzedam / Wymienię Pegasusa MT-777DX na IQ-502
« dnia: 12.02.2011, 21:35:21 »
Wymienię Pegasusa MT-777DX z jednym padem i oryginalnym zasilaczem TATAREK na Pegasusa IQ-502 Rev. 1.
MT-777DX jest w idealnym stanie techniczny i wizualnym, zadbany i dopielęgnowany. Wszystko działa jak w nowiutkim egzemplarzu, nie ma najmniejszych przebarwień. To idealny kąsek dla kolekcjonera z pedantycznym podejściem do swoich zbiorów.

Poniżej fotki oferowanej konsoli:





W zamian oczekuję sprawnego lub uszkodzonego (bez żadnej ingerencji naprawczej) Pegasusa IQ-502 Rev. 1. Stan wizualny nie powinien wykazywać widocznych braków lub uszkodzeń. W żadnym wypadku nie może to być konsola z uszkodzonym laminatem lub połamaną obudową.

2
Znalazłem w sieci schemat NESa opracowany w 1992 roku przez Electronix Corp. Nie jest to oficjalny dokument, ale z uwagi na brak dostępności opracowania Nintendo jak najbardziej przydatny.


(Kliknij na obrazek, aby przeglądać dokument)

3
Konsole / ACTION SET VIDEO GAME- fotoprezentacja
« dnia: 13.11.2010, 20:49:06 »
Witam

Dziś mam przyjemność zaprezentować nową konsolę w zestawieniu fotoprezentacji. Jest nią wcześniej już opisana przez Martina konsola ACTION SET. Wzorowana jest na Famicomie przez co nie wyróżnia się z tłumu wielu famikomopodobnych klonów, ale za to wewnątrz posiada jedno bardzo unikatowe rozwiązanie które czyni ją wyjątkową. Pochodzi ona z początku lat dziewięćdziesiątych (prawdopodobnie 1992-1993 rok) i była produkowana na Tajwanie. W związku z występowaniem w konstrukcji elementów produkcji TXC można wywnioskować że również i tę konsolę produkował Tajwański Micro Genius (aktualnie TXC Corp.).


Na początku lat 90-tych powstawało wiele solidnych konsol, tak samo jest z ACTION SETem. Obudowa jest bardzo solidna i starannie wykończona. Plastik jest twardy i gruby, dzięki czemu zamknięta w środku elektronika może czuć się bezpieczna i pewnie pracować przez wiele lat. Szkoda tylko że tworzywo nie jest obojętne na działanie promieni słonecznych i trochę zżółkło. Całość konstrukcji jest bardzo dobrze spasowana, ale można się przyczepić do niedociągnięć formy którą widać na krawędziach. Przycisk "POWER" pracuje dość ciężko, ale za to mamy pewność w jakiej pozycji się znajduje, jest to bezprecedensowa zaleta w przypadku konsol bez sygnalizacji świetlnej działania. "RESET" pracuje bardzo lekko i przyjemnie, ale sam przycisk został osadzony zbyt luźno i "lata" w szczelinie w której jest osadzony. Mechanizm wysuwania kartów nie ma się już tak dobrze jak przyciski, pracuje wręcz fatalnie. Wysunięcie za jego pomocą jakiegokolwiek karta to zadanie wręcz niemożliwe. Samo gniazdo kartridży również pozostawia wiele do życzenia, pracuje ciężko i nie łatwo jest wyczuć czy udało się już włożyć kart do końca czy nie. Koniecznie trzeba drugą ręką szarpać się z kartridżem, w przeciwnym wypadku pewnie uszkodzilibyśmy omawiany mechanizm. Przesłona gniazda kartridży to standardowa konstrukcja znana z Famicoma, która doskonale spełnia swoje zadanie, choć w opisywanym egzemplarzu trzeszczy i zawadza o górną część obudowy. Gniazda umieszczone na tylnym panelu są świetnie spasowane z obudową a ich jakość nie budzi najmniejszych zastrzeżeń, dodatkowo w prezentowanym egzemplarzu nie ma na nich najmniejszego śladu zużycia.
Pady dołącznone do konsoli to standardowe "kanciaki" znane chociażby z modelu MT-777DX. Nie zachwycają jakością, są mniej wygodne niż w Pegasusach czy innych klonach z początku lat dziewięćdziesiątych. Zarówno D-pad jak i przyciski "A", "B" są o wiele lepsze niż w DARYARze, ale już przy DY-3600 czy MT-777DX wypadają słabiej. Zastosowane do padów kable są przyzwoitej długości, a wtyczka wykonana jest bardzo solidnie. W konsoli dla padów przewidziano dwa 9-pinowe (dwurzędowe) gniazda oraz jedno 15-pinowe (również dwurzędowe) dedykowane do obsługi pistoletu. Gniazda są całkiem niezłej jakości i nie sprawiają problemów przy montażu wtyczek od padów lub pistoletu.

Fabrycznie konsola została wyposażona w składankę gier 20in1 na której znalazło się osiem nie powtarzających się tytułów i kilka ich modyfikacji. O obecności tej właśnie składanki informuje nas końcówka nazwy prezentowanego modelu, czyli "...BUILT IN 20 GAMES".


Oto lista ośmiu niepowtarzających się gier z tej składanki:
-PAC-MAN
-DUCK HUNT
-WILD GUNMAN
-HOGANS ALLEY (Hogan's Alley)
-WRESTLE (Kinnikuman: Muscle Tag Match aka M.U.S.C.L.E.)
-CIRCUS CHABLIE (Circus Charlie)
-KUNG-FU (Yie Ar Kung-Fu)
-BOMBER MAN


ACTION SET został oparty o jedną płytę PCB, na której umieszczono wszystkie potrzebne podzespoły. Konsola została wyposażona oprócz podstawowego gniazda dla kartów dodatkowo w kolejne (czarne) do obsługi "wbudowanych gier". W dodatkowym gnieździe możemy umieścić dowolny kartridż, który w przypadku braku jakiegokolwiek karta w podstawowym gnieździe zostanie uruchomiony jako "wbudowana gra". Wybór aktualnie obsługiwanego gniazda realizowany jest przez układ czterech 2-wejściowych bramek NOR GD74LS32 i tym właśnie elementem różni się od standardowej konstrukcji Famicoma (w tym również jego klonów). Zdecydowanym plusem tej konstrukcji jest mieszczenie CPU i PPU w podstawkach, co znacznie ułatwia ewentualną wymianę tych układów na nowe. W układzie zasilania użyto standardowego scalonego stabilizatora napięcia 7805 współpracującego z dwoma kondensatorami przed i za nim o pojemnościach 47µF/25V i 470µF/10V.
Radiator użyty do chłodzenia nie jest zbyt duży i ze średnią skutecznością radzi sobie z odprowadzaniem ciepła.

Poniżej prezentuje zestawie układów scalonych użytych w ACTION SET VIDEO GAME BUILT IN 20 GAMES:

Lp.  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Producent            
Motorola
GoldStar (LG)
GoldStar (LG)
Motorola
GoldStar (LG)
GoldStar (LG)
???
???
Texas Instruments
Texas Instruments
Typ                  
M7805CT
GM76C28-10
GM76C28-10
SN74LS373N
GD74LS32
GD74LS139
TA-03NP1
TA-02NP 6538
SN74HC368N
SN74HC368N
S/N                  
QCR150
9212
9212
XXAF9145
9211
9214
9125
9217
128 2LBK
129 251K
Kraj pochodzenia
USA
Taiwan
Taiwan
USA
Taiwan
Taiwan
Taiwan
Taiwan
USA
USA

Układ TA-03NP1 to CPU w obudowie DIL-40 taktowany zegarem o częstotliwości 1,77 MHz (26.601712Mhz / 15). Trudno sprecyzować kto jest producentem układ, w sieci można znaleźć jedynie domysły które wskazują znaną japońską firmę Toshiba. Należy jednak pamiętać że są one kopią układów Ricoh RP2A03 stosowanego w Famicomie i RP2A07 w konsoli NES (PAL) wykorzystujący jądro procesora MOS 6502.

Natomiast układ TA-02NP to PPU (Picture Processing Unit) w obudowie DIL-40. Jest on taktowany zegarem o częstotliwości 5,32 Mhz (26.601712Mhz / 5). Oferuje rozdzielczość 256x240 i paletę 64 kolorów (w tym maksymalnie 25 wyświetlanych równocześnie). Tak samo jak w przypadku układu CPU, tak i układ PPU jest kopią innego układu produkcji Ricoh o nazwie RP2C02 dla Famicoma i RP2C07 dla konsoli NES (PAL).

Pozostałe układy to:
M7805
GM76C28-10
SN74LS373N
GD74LS32
GD74LS139
SN74HC368N
  - jest to scalony stabilizator napięcia +5V
   - jest to pamięć SRAM o organizacji 2k x 8 i czasie dostępu 65 do 100 ns.
   - ośmiokrotny przerzutnik (zatrzask).
   - cztery 2-wejściowe bramki NOR.
   - dwa dekodery/demultipleksery z 2 na 2 linie.
   - 6 x bufory linii, wyjścia 3-stanowe negowane. Max. częstotliwość 60MHz.

Nie udało mi się odnaleźć kart katalogowych układów TA-03NP1/TA-02NP, prawdopodobnie nigdy nie zostały one udostępniane gdyż są nielicencjonowanymi kopiami układów Ricoh.

Poniżej schemat ideowy modelu ACTION SET VIDEO GAME BUILT IN 20 GAMES. Z oczywistych względów nie zawiera on układu przełączającego gniazda kartridży:


Jakość obrazu jest najmocnieszą stroną tej konsoli. Specjalnie przeorganizowana lokalizacja pamięci VRAM (za gniazdem kartów) pozwoliła na wyeliminowanie jakichkolwiek pasków które możemy dostrzec na pozostałych konsolach DIP-owych. Przeorganizowano również tor wzmacniacza VIDEO, dzięki czemu uzyskano bardzo soczysty, kontrastowy obraz, który może nie wszystkim przypadnie do gustu, ale mi się bardzo podobał. Dźwięk jest przyzwoitej jakości jakości, ani nie powala, ani nie jest uciążliwy.

Poniżej prezentuje fotogalerię ACTION SETa:



Scan instrukcji obsługi:


Scan karty gwarancyjnej:


Za wypożyczenie konsoli do testów dziękuję Martinowi.

4
W latach 90-tych Pegasus był na tyle popularną konsolą że niektóre czasopisma recenzowały tytuły tworzone na tą właśnie platformę. Cały cykl takich recenzji można było znaleźć w magazynie fanów gier komputerowych "TOP SECRET". Ukazywały się one od marca 1993 r. do lipca 1995 r. i były redagowane przez pana o pseudonimie BRØMBA. Z początku cykl nosił nazwę "NINTENDO", jednak później ewoluowała ona na "Pegasus, nintendo i inne" a finalnie na "Pegasus". Przy okazji recenzji można było znaleźć kilka ciekawych informacji o BobMarku i sytuacji prawnej dotyczącej legalności sprzedawanych kartridży.

Spośród wszystkich numerów które zawierały recenzje interesujących nas gier nie posiadam 15, 16, 17 i 21 numeru, dlatego będę się w ich przypadku posiłkował znalezionymi w internecie materiałami. Oczywiście nie jestem w stanie zeskanować i przygotować wszystkiego na raz, dlatego kolejne scany będą się sukcesywnie ukazywały w miarę dostępności wolnego czasu.

Zaczynamy od początku, czyli od numeru 15 z przełomu marca i kwietnia 1993 roku.

Numer 15 (marzec/kwiecień 1993)                          
-Operation Wolf
-Captain America
-Adventure Island 2
-Get Away
-RoboCop II
-Hunt for Red October
-Dragon's Lair

Numer 16 (maj/czerwiec 1993)
-The Untouchables
-Hudson Hawk
-Little Mermaid
-2 in 1 (Gun Smoke, 1944)
-Built to Win
-Goal!
-Brings Bunny
-American Gladiators



Numer 17 (lipiec 1993)
-Monopoly
-Kage
-Dick Tracy
-Barbie
-Back to the Future II/III
-8 Eye's
-D.J. Boy
-Double Dragon III

Numer 18 (sierpień 1993)
-Mario Bross 3
-Top Gun 2
-North & South
-Duck Tales
-Prince of Persia
-The Jetsons
-Felix the Cat




5
Konsole / Recenzja PEGASUSA IQ-502 - Top Secret z lat 90'
« dnia: 31.10.2010, 10:01:09 »
Przeglądając stare numery nieistniejącego już czasopisma o grach i konsolach Top Secret natknąłem się na ciekawą prezentację nowego Pegasus, tj. modelu IQ-502. Prezentację możemy znaleźć w 32 numerze z listopada 1994 roku. Autor głównie porównuje różnice w odniesieniu do poprzedniego modelu MT-777DX oraz podaje szczegółowe dane techniczne konsoli. Zapraszam do lektury, warto tym bardziej że jest artykuł z lat świetności Pegasusa  ;)


6
Ogłoszenia / Zanim napiszesz wiadomość na forum!
« dnia: 22.09.2010, 20:08:23 »
Forum PG jest miejscem gdzie każdy może się swobodnie wypowiadać i przedstawiać swój punkt widzenia. Wiadomość wysłana przez jednego użytkownika czytana jest przez wielu innych, dlatego bardzo ważne jest aby była ona zrozumiała i czytelna. Notorycznie pojawiające się błędy wśród wypowiedzi skutecznie zniechęcają czytelników, prowadząc do licznych nieporozumień, a także złej interpretacji intencji autora wiadomości. W ten sposób okazywany jest brak szacunku dla czytelnika, niechlujstwo i brak zaangażowania w rozwój forum. Wychodząc temu naprzeciw postanowiłem stworzyć listę najczęściej popełnianych błędów. Liczę na to, że odpowiedzialni użytkownicy wezmą sobie je do serca i postarają się, aby ich wypowiedzi nabrały zupełnie innej (poprawnej) formy.


1. Błędy ortograficzne
Najczęściej popełniane przez nowych użytkowników gafy zamazujące treść zdania. W następstwie zmieniają one jego sens, przez co powstaje ciąg, w żaden sposób niepowiązanych ze sobą słów, niemożliwych do zrozumienia przez osobę czytającą taką wypowiedź.

2. Brak polskich znaków diakrytyzowanych
Problem przez wielu użytkowników bagatelizowany i wyśmiewany, jednakże podczas czytania dłuższej wypowiedzi autora czytelnik staję się zmęczony i rozdrażniony. Rozumiem, że niektórzy nie mają technicznych możliwości aby używać takowych znaków, jednakże proszę ich o zastanowienie się czy nie warto by było postarać się choć trochę i je zainstalować. Natomiast ci, którzy piszą w ten właśnie sposób, z lenistwa nie wciskając "AltGr" bez wątpienia nie szanują swoich czytelników. Tak samo jak w przypadku błędów ortograficznych, nieużywanie znaków diakrytyzowanych może zmienić sens słowa oraz zdania, np: "więc" i "wiec".

3. Pisownia wielką lub małą literą
Jest to chyba najczęściej pojawiający się błąd na forum. Dotyczy on nazw własnych takich jak (nie wiem jak to możliwe na tym forum) "Pegasus". Wszystkie przymiotniki zaś pisze się małą literą. Jeżeli zwracamy się do kogoś to powinniśmy użyć dużej litery, np: "Ci", "Tobie". Forum posiada właściwości wypowiedzi korespondencyjnych i zwracając się do kogoś należy użyć dużej litery. Równie często pojawiają się problemy ze stosownym początkiem zdania, gdyż każde zdanie powinno się zacząć z dużej litery. Niestety są też przypadki zupełnie odwrotne, gdzie wszystkie słowa napisane są z dużej litery. Jak powszechnie wiadomo, w internecie pisanie słowa dużymi literami jest odbierane jako krzyk, poza tym wygląda to nieestetycznie.

4. Pisownia łączna lub rozdzielna
Ten błąd nagminnie pojawia się w określeniu "wogóle". Otóż takie zestawienie dwóch wyrazów napisanych łącznie w języku polskim nie istnieje, poprawnie powinno się napisać "w ogóle".

5. Błędy interpunkcyjno-typograficzne
Tego typu błędy zalewają forum niemal w każdym poście. Zupełnie niepotrzebnie używane są setki kropek, znaków zapytania i wykrzykników. Jeżeli chcemy o coś zapytać to wystarczy użyć jednego znaku zapytania. Wstawiając trzy takie znaki nie zapytamy bardziej, ani dokładniej. To samo tyczy się kropek. Kończąc zdanie nie musimy stawiać trzech, pięciu czy dziesięciu, gdyż to i tak nie zakończy zdania dobitniej, ani nie spowoduje, że będzie one lepiej rozumiane przez odbiorców. Przecinki stawiamy bezpośrednio po słowie pozostawiając spację przed następnym wyrazem. Równie często powielany jest błąd w cudzysłowach i nawiasach, stawiamy je bezpośrednio przy słowie z obu stron. Znaki na końcu zdania stawiamy zaraz po ostatnim słowie, bez używania spacji.

6. Błędy logiczne i gramatyczne
Tego typu błędy bardzo często przeinaczają wypowiedzi i prowadzą do złego zrozumienia tekstu. Przykładowo "trzeci lipiec", a "trzeci lipca" lub "dwutysięczny ósmy" i "dwa tysiące ósmy".


Mam nadzieję, że po przeczytaniu powyższych uwag użytkownicy wezmą sobie je do serca i zechcą poprawić jakość swoich wypowiedzi, tym samym umilając nam wszystkim użytkowanie tego forum. Życzę tego z całego serca wszystkim użytkownikom forum Pegasus-Gry  ;)

7
W czasach kiedy jeszcze Złotą Piątkę można było kupić w sklepie przy zakupie w niektórych punktach otrzymywało się solucję do Fantastic Adventure of Dizzy. Była to kartka formatu A3 z rozrysowaną całą wioską Yolkfolk oraz wszystkimi przedmiotami wraz z ich opisem i przeznaczeniem. Na odwrocie tej solucji znajdowała się mapka kolejki w kopalni. Znalazłem wzmianki o takiej samej solucji na forum dizzy.pl, jednak nie udało mi się odnaleźć jej scanu.

Prawdopodobnie wielu z was również otrzymało prze zakupie taką karteczkę. W związku z tym mam ogromną prośbę do posiadaczy takowego dokumentu:
Bardzo bym prosił o podesłanie możliwie dobrego i dużego scanu tej właśnie solucji.

8
Gry na Pegasusa / Big Nose Freaks Out
« dnia: 16.09.2010, 19:03:20 »
Big Nose Freaks Out to druga część rewelacyjnego Big Nose the Caveman. Jest to jedna z gier na które BobMark wykupił licencję od Code Masters w 1994r. i była ona zupełnie legalną kopią na której zarabiał producent.


Po wielu latach zaciskania pasa Wielki Nos zdołał odłożyć znaczną ilość bardzo cennych kości dinozaurów. Postanowił je zatem ulokować w Jaskiniowej Kasie Oszczędności, jednak zanim tam dotarł podstępny Leroy Jaszczurka cisnął w niego kamieniem i powalił. Kiedy Wielki Nos był nieprzytomny zabrał mu oszczędności całego życia i uciekł. Wielki Nos postanowił ścigać Leroya i odebrać swój majątek, ale aby szło mu to sprawniej wymyślił i skontrował innowacyjny jak na tamte czasy pojazd, czyli deskorolkę. Wyposażony w swój najnowszy wynalazek i starą maczugę która może miotać kamienie wyruszył w poszukiwaniu Leroya. Naszym zadaniem zaś jest pomóc Wielkiemu Nosowi odzyskać swój dobytek.


Gra została podzielona na pięć części, a w każdej z nich mamy po cztery poziomy. Na końcu każdej z pięciu części musimy zmierzyć się z wielkimi kolegami podłego Jaszczura. Po każdej takiej walce mamy możliwość poskakania po grzybkach i dodania możliwości kontynuacji rozgrywki. Na pokonanie poszczególnych poziomów mamy ograniczony czas (4-7minut), jednak informacja o brakującym czasie pojawi się dopiero na 30 sekund przed jego upływem. W grze napotkamy niezliczone ilości wrogich zwierzątek i krwiożerczych roślin. Warto wskakiwać na grzybki pod którymi Wielki Nos może znaleźć kości, kamienie lub ukryte poziomy. Zbierane kamienie pozwalają razić wroga na odległość, jeżeli zbierzemy więcej niż trzy to wtedy będą one trafiały bezpośrednio w wroga.


Na szczególną uwagę zasługuje tu tryb gry dla dwóch graczy, który został przygotowany w bardzo przemyślany sposób. Kiedy uruchomimy grę dla dwóch osób to na starcie otrzymamy cztery zamiast trzech żyć, po utracie życia drugi gracz zaczyna dokładnie z tego samego miejsca w którym poprzedni zakończył grę. Dzięki takiemu rozwiązaniu można w ten tytuł grać wspólnie, a nie każdy osobno (jak np. w Super Mario Bros). Drugi tryb dla dwóch osób jest jeszcze ciekawszy, polega on na zbieraniu kości na czas. Przewidzianych jest pięć rund (w każdej z części gry) i 60 sekund na każdą z nich. Kto zbierze sumarycznie więcej kości ten wygrywa.


Tak jak zdążyli nas przyzwyczaić programiści z Code Master tytuł ten jest świetnie dopracowany graficznie i dźwiękowo. Gra jest bardzo dynamiczna i zaskakująca, po brzegi wypełniona pułapkami. Na pocieszenie znajdziemy tu również wiele ukrytych poziomów (około czterdziestu) z najróżniejszymi bonusami. Jest to jeden z tych tytułów w które na pewno warto zagrać.



9
Błędy / Sugestie / Wstawianie filmów z YouTube?
« dnia: 02.09.2010, 22:10:37 »
Jak myślicie?
Czy jest ktoś zainteresowany wstawianiem filmów z YT w postach? Być może administrator byłby skłonny rozszerzyć możliwości multimedialne forum o taki element.

Jeżeli ktoś jest za to proszę ewentualne poparcie.

10
W tym wątku proszę zamieszczać wszelkie materiały reklamowe, plakaty i inne z gazet, czasopism itp. jakie posiadacie. Najlepiej jeżeli będą to dobrej jakości skany. Na forum znajduje się już "Spis gier typu Nintendo" oraz kilka artykułów o Pegasusie. Jednak najlepsze będą materiały pochodzące z tamtych lat  ;)

Poniżej trzy strony reklamowe pochodzące z lat 90'tych z czasopism "Spider-Man" i "Secret Service".

11
Konsole / Zdjęcia i informacje o grach BIC
« dnia: 10.07.2010, 10:19:34 »
Chciałbym aby w tym temacie użytkownicy przedstawiali fotografie płyt PCB różnych gier BIC. Większość z nich została wyprodukowana przez CM.
Szukam takowych informacji aby rozwinąć projekt dotyczący możliwości przerabiania kartów BIC.

Oczywiście zacznę od siebie:
Złota czwórka


Big Nose the Caveman


Go! Dizzy Go!


Super Robin Hood

12
Sygnał obrazu w naszych konsolach generowany jest przez procesor obrazu (PPU), jednak nie trafia on z niego bezpośrednio na wyjście konsoli. Najpierw poddawany jest wzmocnieniu w torze VIDEO. W zależności od danego rozwiązania obraz będzie posiadał różne parametry. Część osób spotkała się na pewno z jaśniejszym bądź ciemniejszym obrazem, różnym kontrastem i nasyceniem kolorów. W dużej mierze te cechy zależą od zastosowanego w torze VIDEO rozwiązania. Praktycznie każda konsola wyposażona jest w inne rozwiązanie, choć ogólny schemat jest podobny.

Poniżej przedstawiam rozwiązania stosowane w różnych konsolach, które udało mi się zbadać:

FAMICOM

Fenix NT-102

Micro Computer

PEGASUS MT-777DX

PEGASUS IQ-502 rev.2

PEGASUS IQ-502 rev.3 + modyfikacja

Family Computer ACTION SET

ACTION SET


13
Ostatnio zająłem się próbą wgrania innych gier na dobrze nam znane karty . Kartridże zawierają gry od na Pegasusa wydawane bez licencji Nintendo przez BIC oraz . Według odnalezionych przeze mnie informacji BIC był producentem i wydawcą gier z Tajwanu, natomiast REALTEC był polskim wydawcą gier od Codemasters. Logo BIC i REALTEC możemy odnaleźć na labelach gier, a o producencie gry informuje nas wytłoczenie w górnej części kartridża (BIC). Jeśli chodzi o wydania gier na NES'a to informacje o producencie odnajdziemy dopiero na PCB gry. Karty na Pegasusa od Codemasters wyposażone są przeważnie w PCB o oznaczeniu BIC-58 dla wszystkich trzech mapperów. Jednakże dla The Fantastic Adventures of Dizzy zastosowano nieznacznie zmienione PCB o oznaczeniu BIC-39. Pojedyncze gry i składanki powinny pracować na dedykowanych im mapperach. W związku z innymi wyprowadzeniami mappera BF9097 dokonano korekt ścieżek w dwóch miejscach. Przy okazji chcę w tym temacie przedstawić zdobyte przeze mnie informacje.

>>Inne karty BIC<<

Wyprowadzenia mapperów
BF9093, BF9096
BF9097


   

Schemat połączeń dla BIC-26, dla Videomation


Schemat połączeń dla PCB BIC-39, dla The Fantastic Adventures of Dizzy. Jedyną różnicą dzielącą ten PCB od BIC-58 jest zamienione /CE i /OE.


Schematy połączeń dla PCB BIC-58
BF9093

BF9096

BF9097

GNIAZDO KARTRIDŻY


PCB BIC-58 dla mapperów BF9093 i BF9096

PCB BIC-58 dla mappera BF9097


Poniżej 2 dev-cart'y przygotowane dla potrzeb mappera BF9097 oraz BF9093/BF9096.


Odpowiednikiem PCB BIC-58 w kartach na NES'a jest BIC-48. Na NES'a możemy znaleźć pięć typów PCB:
# BIC-41 - Max. 256K PRG, 8K CHR RAM.
# BIC-43 - Max. 256K PRG, 8K CHR RAM.
# BIC-48 - Max. 256K PRG, 8K CHR RAM.
# BIC-62 - Max. 128K PRG, 8K CHR RAM.
# BIC-64 - Max. 128K PRG, 8K CHR RAM.

Zestawienie gra/mapper
BF9093
NES
PEGASUS
BF9096
NES
PEGASUS
BF9097
NES
PEGASUS
Bee52
Big Nose Freaks Out
Big Nose the Caveman
The Fantastic Adventures of Dizzy
Linus Spacehead's Cosmic Crusade
Micro Machines
MIG-29 Soviet Fighter
Stunt Kids
The Ultimate Stuntman
[BIC-64]
[BIC-48]
[BIC-41]
[BIC-48]
[BIC-48]
[BIC-48]
[BIC-48]
[BIC-48]
[BIC-43]

[BIC-58]
[BIC-58]
[BIC-39]

[BIC-58]


[BIC-58]
PEGASUS 4in1
Quattro Adventure
Quattro Arcade
Quattro Sports
Soccer Simulator

[BIC-48]
[BIC-48]
[BIC-48]
[BIC-58]



[BIC-39]
Super Robin Hood
Go! Dizzy Go!
Firehawk


[BIC-62]
[BIC-58]
[BIC-58]

Wraz ze spazz'em sprawdziłem ogólnodostępne dumpy gier z wersji NES, na pierwszy rzut poszła seria Quattro.
Quattro Adventure i Arcade dało się uruchomić bez większych problemów, jedynie w menu zamienione były gry 2 z 3 oraz występowały drobne problemy z mirroringiem. Podobna przypadłość dała się zaobserwować w Quattro Sports, jednak tu dodatkowo nie można było uruchomić gry numer 4, czyli Pro Tennis Simulator.

Nie było natomiast problemu z takimi tytułami jak Big Nose Freaks Out, Big Nose the Caveman, Micro Machines, The Fantastic Adventures of Dizzy. Jeśli chodzi o Dizzy to w prawdzie nie wykonałem szczegółowych testów, ale gra wydawała się pracować poprawnie na karcie BIC-58. Również Dizzy the Adventurer da się uruchomić na karcie BIC-58, jednakże występuje w niej błąd polegający na zawieszaniu się podczas pauzy (zjawisko znane również z oryginalnego karta od BIC) oraz zawiesza w przypadku unicestwienia jajka (czego raczej w oryginalnym karcie się nie spotyka). Wśród prawie dobrze współpracujących tytułów możemy również umieścić Linus Spacehead's Cosmic Crusade, który dał się poprawnie uruchomić ale wykazywał drobne anomalie graficzne podczas gry.

Problem sprawiła również gra Mig 29 Soviet Fighter, która nawet na emulatorze nie współpracuje poprawnie i wyświetla błędy związane z mirroringiem.

Nie udało się natomiast uruchomić tytułu The Ultimate Stuntman, który na dobrze nam znanych kartach BIC(Pegasus) można często spotkać. Wersja z NES'a zupełnie nie współpracuje z kartem BIC-58. Związane jest to z tym iż wersja na klony jest zhackowana i na razie nie istnieje jej dump.

Całkowitej współpracy odmówił również FireHawk, który nie dał się uruchomić. Ta sama sytuacja dotyczyła Stunt Kids.

Wraz z kolegą spazz4 zdumpowaliśmy tytuł Go! Dizzy Go!, który dał się potem odpalić jako UNROM  :!: Jest to jak na razie pierwszy dump tej gry jako pojedynczego tytułu.

Pozostałe tytuły będę się starał sprawdzać lub dumpować.

Edit:
Wspólnie z MaarioSem ponownie sprawdziliśmy wszystkie powyższe tytuły. Tym razem jako platformę do testów wykorzystaliśmy Famicoma AV. Okazało się że na FamiAV wszystkie tytuły uruchomiły się bez najmniejszego problemu, jedynie FireHawk nie dał się odpalić, ale ma to bezpośredni związek z innymi połączeniami wymaganymi przez ten tytuł.

14
Forum PG od dłuższego czasu odwiedza wielu użytkowników i gości. W związku z czym dynamicznie się ono rozwija, a co za tym idzie rośnie liczba różnych sporów czy nagięć regulaminu. Należy na nie jak najszybciej reagować, aby utrzymać stosowny poziom wpisów i tematyki. Ewentualne spory czy niestosowne różnice zdań powinny być jak najszybciej pozytywnie zażegnywane.

Za pilnowanie porządku odpowiedzialni są oczywiści moderatorzy, którzy powinni pełnić swoje funkcje w sposób rzetelny i bezstronny. Przy takim ruchu jaki obserwujemy obecnie posiadanie jednego moderatora prowadzi do sytuacji gdzie w przeciągu kilku godzin może na forum rozpętać się prawdziwa bitwa i zapanować wielki bałagan na który patrzą goście obserwujący nasze forum.

W związku z powyższym przedkładam moja prośbę do administratora o wyznaczenie co najmniej dwóch dodatkowych moderatorów, którzy będą pilnowali porządku i przestrzegania regulaminu. Ważne jest aby na forum w miarę możliwości jak najdłużej był obecny choć jeden moderator.


Zwracam się również z prośbą do użytkowników którzy myślą podobnie jak ja aby poparli moją prośbę.

15
Kosz / Kupię PEGASUSA IQ-502 rev.3 na glucie
« dnia: 10.04.2010, 08:14:27 »
Kupię tanio IQ-502 rev.3 (GLUT). Najlepiej samą konsolę, stan zewnętrzny nieistotny.
Może być uszkodzona, ale nie naprawiana przez nikogo.

Strony: [1] 2 3