Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - krzysiobal

Strony: [1] 2 3 4 5 6 ... 29
1
A w jaki sposób wyobrażasz sobie ręczne wykonanie połączeń z płytki do struktury, gdzie struktura ma wymiar ok 5mm x 5mm i dookoła niej jest kilkanaście/kilkadziesiąt pól stykowych w odleglosci ulamków milimetra?

Połączenie struktura-płytka wykonuje się cieniutkim drucikiem za pomocą zgrzewania, bez lutowania..

Jeśli chcez całkowicie pozbyć się struktury razem z glutem, możesz spróbować podgrzać hotairem killkanaśćie sekund, ap otem podważyć np. nożykiem do tapet. Glut powininen odpaść, jak był `słabej` jakości to w cąłości, a jak mocniejszy - to mogą pozostac jakieś resztki, ale struktura układu powinna na pewno się oddzielić od płytki.

MOżna też chemicznie odtrawić, zwłaszca jeśli zależy Ci na nieuszkodzeniu struktury aby potem podejrzeć ją w mikroskopie.

2
Jakiego kabla? W środku "gluta" jest struktura układu, przytwierdzona cienkimi złotymi drucikami do pól stykowych na płytce i zabezpieczona zalaną żywicą.

Producenci układów scalonych dostarczają swoje wyroby w różnych obudowach - SMD, THT oraz gołe struktury (często w notach katalogówych układów jest opis wyprowadzeń z takiej struktury).

Zastosowanie na płytce gołej struktury zamiast układu w obudowie ma przede wszystkim zmniejszyć koszt produkcji płytki, bo:
a) gołe struktury są tańsze od układów w obudowie
b) montaż gołej struktury jest tanszy niż montaz układu (nie potrzeba ich lutować, więc nie potrzeba specjalnych maszyn lutowniczych, pobierających elementy, pozycjonujących, nie potrzeba spoiwa lutowniczego, topników, inspekcji połączeń lutowanych).
Układy THT (przewlekane) chyba w ogóle nie montuje się automatycznie, jedynie ręcznie - koniecznoć dogięcia nóg, przełożenia ich przez otwory - tego maszyny zdaje się nie zrobią. A tego typu układy królowały właśnie w latach 80-90. SMD dopiero pojawiały się później.
c) goła struktura jest dużo mniejsza od układu - możliwość zmniejszenia rozmiaru całej plytki

3
Szukam Gry / Odp: Szukam gry podobnej do mario
« dnia: 15.04.2024, 14:09:46 »
M.C. Kids

4
Artefakty są prawdopodobnie spowodowane albo brakiem oczekiwania przez kod menu na "rozgrzanie' procesora graficznego (sprawdź, czy po wciśnięćiu przycisku reset nadal występują),
albo jakimiś wadami połączeń w pamięci RAM,
albo bezpośrednim połącezniem elementów  zasilanych napięciem 3.3V z szynami procesorów, bez buforów konwerstujących poziomy napięć (niebezpieczne dla konsoli)

5
Adventure Island?

6
Banana Prince?

7
Konsole / Odp: Jakie telewizory wybrać?
« dnia: 10.01.2024, 19:15:23 »
To wina konsoli, a nie TV.

8
Animację można też wywołac na ekranie tytułowym, wciskając:  Up, Up, Left, Right, Down, Down, Up, Down

PS. Jak przesyłalem znajomemu film z tymi screenami nagrany telefonem z ekranu telewizora, film nie był publiczny, a te głąby z googla postanowiły mi za to usunąc konto na youtube, mimo że nie widza problemu z wyswietlaniem reklam pokroju "poznaj dojrzałą".

9
Pomocna dłoń / Odp: 32 in 1 kursor myszki
« dnia: 06.11.2023, 18:27:13 »
Niektóre "Edukacyjne" komputery z klawiaturą mają myszkę w standardzie subor,, do komunikacji wykorzystuje port $4017.D0 (ten sam, co joypad nr 2)
https://www.nesdev.org/wiki/Subor_Mouse

Moge zrobić adapter z myszki USB na myszkę subor.

10
Ze wszystkim jest tak samo - z serialami (obejrzyjcie sobie pierwsze odcinki np. Klanu czy Na dobre i na złe - grała tam elita aktorów, znanych głównie z teatru, sceny były dobrze dobrane, poruszane problemy głębokie - obecne odcinki to płycizna, tandeta)

W przypadku gier retro - niektórzy mają opinie, że kiedyś możliwości sprzętu (grafika, dźwięk) były ograniczone, więc Twórcy więcej czasu skupiali uwagi na fabule, aby zrekompensować wartość gry. Z drugiej strony dzisiejsze gry tworzone  są przez setki osób, a 30 lat temu nesowe tytuły to przecież wytwór kilku osób - jeden/dwoje programistów, jeden grafik, jeden kompozytor, ktoś zarządzający zespołem - zobaczcie sobie napisy końcowe w większości gier.

Może takie rzeczy jak "fabuła" ciężko ocenić, jedneu przypadnie do gustu, innemu nie. Może dzisiejsze pokolenie "nastoletnich graczy" ma inne wymagania, niż kilkudziesięcioletnich "byków" wychowanych na 8 bitowcach, dla których konsola była dodatkiem w życiu.

11
Pomocna dłoń / Odp: Złota 5 na obrazie paski
« dnia: 20.10.2023, 21:08:16 »
Na M603 z glutem po prawej stronie wchodzi zepsuty obraz Adventures in the Magic Kingdom po czym zawiesza się gra na samym początku.
I to jest właśnie ten ciekawy przypadek, w oryginale ta gra jest na mapper MMC1, tutaj została "przeportowana" na MMC3. Ale już na to napotkałem u siebie

Cytuj
Na M6069 2scalaki 3gluty uruchamia sie rozpikselizowany z tego co wydaje mi się The Lion King.
Tu chyba powinny być 3 gry tak mi się wydaje (jakieś menu po uruchomieniu powinno sie pojawićv)

12
Pomocna dłoń / Odp: Złota 5 na obrazie paski
« dnia: 20.10.2023, 15:13:59 »
Fajne, ostatnio zacząłem robić porządki w setkach takich właśnie golych płytek, które posiadałem.
Posegregowałem je względem ilości glutów, zaczałęm zgrywać.

Z kartridży na jednym glucie większzość to zapewne albo prosta skłądanka kilku `małych` gier albo pojedyncza gra na mapper MMC3, z tym że czasami zdarzają się nietypowe hacki albo konwersje z innych mapperów których nawet nie ma ogólnie dosępnych w sieci i warto się zainteresować.

Kartridże na trzech glutach to już pełna róznorodność.

Kartridży na dwóch i półtora glucie jeszcze nie analizowałem.

U Ciebie widzę jakieś ciekawostki typu 3 gluty + scalak, może warto chociaz sprawdizć co to jest.

Co ciekawe, wiele z takich glutowych kartridży jest strasznie czuła na odpowiednie wsadzenie w konsoli, często w ogóle nie ruszają za pierwszym włączeniem, czasem trzeba je wyjąć, włozyć, albo przesunąć w prawo/lewo mimo, że styki w kartridżu wyglądają bez zarzutu.

13
Po kilku dniach prac udało mi sie wypuścić kartridż zawierający praktycznie wszystkie gry na pistolet, jakie wyszły (36 tytułów).
Wiele z nich korzystało z dziwnych, nietypowych mapperów i wymagało mojej "modyfikacji" aby wsystko się zmieściło.


https://allegro.pl/oferta/pegasus-nes-gry-na-pistolet-kartridz-36-in-1-14347195492

* ##ZapRuder - Zapper Test Demo - testowy program do kalibracji pistoletu
* ##Zapper Joypad Test - testowy program do kalibracji pistoletu
* 2-in-1 Cosmocop+Cyber Monster
* 2-in-1 ToughCop+SuperToughCop
* 3-in-1 Supergun
* Adventures of Bayou Billy (E)
* Adventures of Bayou Billy (U)
* Baby Boomer (U)
* Barker Bills TrickShooting (E)
* Barker Bills TrickShooting (U)
* Blood Of Jurassic
* Chiller (U)
* Chiller (E)
* Cobra Mission
* Crime Busters
* Day Dreamin' Davey
* Duck Hunt
* Freedom Force
* Gotcha!
* Gumshoe
* Hit Marmot
* Hogan's Alley
* Lone Ranger
* Master Shooter
* Mechanized Attack
* Operation Wolf (E)
* Operation Wolf (U)
* Russian Roulette
* Shooting Range
* Space Shadow
* Strike Wolf
* To The Earth
* Top Hunter
* Track & Field 2 (E)
* Track & Field 2 (U)
* Wild Gunman


14
Patch mojego autorstwa zmieniający mapper w Master Shooter ze 112 na obsługiwany przez Krzysiocart MMC3:
https://file.io/3klNlWIBf0Cd

15
Stare lata / Odp: Hack który przepadł na zawsze
« dnia: 31.08.2023, 15:08:45 »
Wspomnienia z dzieciństwa często po tylu latach płatają figle. Jednak wersji gier Street Fighter na Pegasusa jest multum, różniące się nie tylko numerem, ale też nazwą (City Fighter), ilośćią przeciwników do wyboru.

Strony: [1] 2 3 4 5 6 ... 29