Pegasus Gry - forum Pegasusa i gier na Pegasusa

Pegasus Gry => Gry na Pegasusa => Wątek zaczęty przez: siudym w 12.11.2015, 12:01:36

Tytuł: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 12.11.2015, 12:01:36
del
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym
Wiadomość wysłana przez: caspcop w 12.11.2015, 20:33:55
Niegrywalne.  ;D
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym
Wiadomość wysłana przez: OldSchool222 w 12.11.2015, 21:44:41
ale za to trudna

Jedyną trudnością jaką dostrzegłem jest strasznie krótki limit czasowy około 27 sekund (nie wspominając o żadnych życiach i kontynuacjach).
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym
Wiadomość wysłana przez: siudym w 15.11.2015, 09:12:26
Jest update jak cos, dodalem zabawne sekrety na poczatku gry - trzeba polazic aby znalezc oba. Czasu jest wiecej.
Ja prawie ukonczylem - kilka niezdecydowanych ruchow w Floor4 i zabraklo doslownie sekundy :)
https://www.youtube.com/watch?v=iHZBU-CTvKQ (https://www.youtube.com/watch?v=iHZBU-CTvKQ)
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym
Wiadomość wysłana przez: sordan w 18.11.2015, 01:28:05
;) ;D 8)
Moja robota - prosta gra, ale za to trudna. Testujcie, bo przyznam sie nie mialem sil :D

Zajebiste. Jak bede mial chwile to zapewne pogram. Szkoda, ze sie nie wyrobiles z gra na Retrokomp 2015 w Gdansku
http://retrokomp.org/?page_id=1610&lang=pl_PL (http://retrokomp.org/?page_id=1610&lang=pl_PL)

Zajalbys wysokie miejsce. Moja gra (a dokladniej nasza - ja zajmowalem sie programowaniem) Crazy Priest zajela 7 miejsce na 16 gier. Z tym, ze ja pisalem gre na Amige.
https://www.youtube.com/watch?v=N0hNsp64XtM (https://www.youtube.com/watch?v=N0hNsp64XtM)
A pierwsze miejsce zajela gra na NES.
Tutaj pelne wyniki: http://retrokomp.org/?page_id=2532&lang=pl_PL (http://retrokomp.org/?page_id=2532&lang=pl_PL)
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym
Wiadomość wysłana przez: siudym w 26.11.2015, 11:42:16
del
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II
Wiadomość wysłana przez: machbed w 27.11.2015, 20:23:09
Na spokojnie możesz zawsze dopracować. Świat się nie kończy. Podziwiam to, że ktoś ma cierpliwość do programowania. Dla mnie pascal to czarna magia była, albo nie wiem, po prostu nie chciałem go zrozumieć, albo coś. Nie wiem.
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II
Wiadomość wysłana przez: Mcin w 28.11.2015, 09:36:24
Akurat Pascal, jeśli tego Cię w szkole uczyli, nie jest moim zdaniem najlepszym wyborem dla początkujących. Chociaż w porównaniu do ASM... :P
Damn, każdy lubi co innego, mnie Twoja dziedzina wiedzy przerasta i nic nie umiem z tego. Ale cóż, każdy ma inaczej :P
A wracając do tematu, raz jeszcze gratuluje udanej produkcji. Na spokojnie dopracuj obie i potem czekamy na kolejne produkcje. Coś jeszcze stworzysz, czuję to :>
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II
Wiadomość wysłana przez: siudym w 03.12.2015, 00:12:19
del
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: VertekS w 07.12.2015, 20:01:00
Oho, chyba nie zdążyłem zapoznać się z demem MK3 - jest możiwość reuploadu?
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 08.12.2015, 17:02:45
del
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 08.02.2016, 20:01:08
del
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 04.06.2017, 19:49:59
Dzis w ramach przypomnienia sobie nieco kodu zrobilem kolejne demko:
https://www.dropbox.com/s/uz12rbw70y7m1pf/demo04062017.nes?dl=0

Aby zabrac zielony klucz trzeba sprytnie uzyc zielonego klona (docelowo bedzie to cos innego wizualnie).
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: machbed w 04.06.2017, 20:35:24
Podoba mi się projekt labela, do twojego kartridża. :D
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: Parys w 04.06.2017, 20:59:20
Fajne demko. Jestem ciekaw, czy ten poziom z czerwonym kluczem jest możliwy do ukończenia? bo u mnie na wejściu, postać blokuje się w ścianie.
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 04.06.2017, 21:35:46
Nie jest tam ukonczony, dlatego nie mozna juz dalej przejsc :)
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 23.06.2017, 14:36:04
Update - mozna potestowac, bo dwie pierwsze mapki w sumie gotowe. Kazda z nich ma tez swoja sekretna komnate. Aha i DA SIE przejsc do dalszych mapek BEZ straty zycia (lacznie z wejsciem/wyjsciem z sekretow).  Da, da :) Trzeba czesem przemysles ruch. Ogolnie gre mozna uznac juz jako sensowne DEMO finalnej wersji, bo dwie mapki w sumie pokazuja to co ma byc. Pauza od razu zaznaczam cofa na start gry (nie resetuje znalezionych keys/gold). Zwyczajnie musze dopracowac to.

UPDATE 17.08.2017 (nazwa na dropbox ta sama co wczesniej, ale plik nowszy)
https://www.dropbox.com/s/583t7sahunyw4jb/demo23062017.nes?dl=0

Dajcie znac czy udalo sie zebrac komus 4 goldy z dwoch pierwszych mapek (dalej mozna polazic od mapy3 ale tam wszystko bardzo "alpha")  8)
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: VertekS w 24.06.2017, 17:06:53
...Dajcie znac czy udalo sie zebrac komus 4 goldy z dwoch pierwszych mapek...
Nie, ale za to udało mi się zginąć na ekranie tytułowym hehe.
Zebrałem tylko tą czerwoną monetę z pierwszego ekranu i niebieską z drugiego(zbiorę, ale nie umiem wrócić bez skuchy). Nie wiem jak zebrać niebieską monetę z ukrytej komnaty z pierwszej planszy, do czerwonej z drugiej planszy jest trudno wejść, a sekretna komnata z planszy nr 2 nie daję wystarczająco dużo czasu na reakcję - jak od razu nie skoczę na prawo, to zostanę zjedzony, czego nie udało mi się jeszcze uniknąć.
Dotarłem do planszy z "8" w tle, i odwiedziłem dwie wyżej wspomniane sekretne komnaty, więc chyba widziałem każdą.
Podoba mi się styl graficzny - z każdym kolejnym Micro Knightem widać duży postęp w tej materii, i część "3.5" wygląda bardzo dobrze - grafika to najmocniejszy punkt tego dema. Zdecydowanie plansze są zbyt ciasne, bo trzeba poruszać się co do piksela. Z braków to proponuję jakoś zaznaczyć, że rycerzyk został unieruchomiony na przykład przez zmianę palety kolorów jegomościa.
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 25.06.2017, 13:03:05
Sporo sie jeszcze zmieni :) Ale i tak jestes dobry!! Jakis Pan z nesdev zrobil filmik i chyba... Wogole nic nie zalapal :) I chyba cieszy mnie ten fakt, bo jak Ci sie udalo, a jemu wogole - to taka rozgrywka ma sens.
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: Parys w 25.06.2017, 17:06:36
Rzeczywiście Siudym, da się przejść bez straty życia, ale w moim przypadku przejście nawet z pięcioma jest niemałym wyczynem(ale w końcu się udało; ) Wydaje mi się, że powinieneś trochę ułatwić wejście do tej ukrytej mapki, ciężko wyczuć kiedy należy zejść z tej kładki.
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 25.06.2017, 17:22:38
Jak ukoncze calosc map wtedy bedzie mozna skalibrowac trudnosc :)
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: VertekS w 25.06.2017, 18:18:00
No i sekret 2 dogralem, bo ciezko tam wejsc. Udalo Ci sie latwo tam wskoczyc? Bo nie wiem czy zostawic te miejsce.
Trudno było mi wejść, musiałem próbować kilka razy.
W sekretnej pierwszej komnacie jest mala podpowiedz jak zebrac ta monete (zerkaj jak przeciwnik strzela - czesto strzal przechodzi przez sciane, prawda?
Faktycznie, nie zwróciłem na to uwagi. Na ekranie tytułowym i pierwszej planszy sprawdzałem każdy kawałek ściany, czy gdzieś nie ma ukrytych przejść. Później skupiłem się na zobaczeniu wszystkich plansz.

Obejrzałem sposób przejścia i ja inaczej przechodzę tą grę, pewnie inaczej niż planowałeś - to jest na plus. "Pole kolizji" rycerza to kwadrat 16x16? Wnioskuję ze sposobu, w jaki przesuwasz czaszkę - podskakując w locie zahaczasz ją nogami rycerzyka nadal przesuwając ją po kolcami. Ja bez podskakiwania mogę ją przesunąć niecałe 2 kafelki, ty przesuwasz trochę dalej niż dwa. A ta śmierć z czaszką - ideałem byłoby, jakby wypychało postać z obiektu, pewnie trudne to będzie do zaprogramowania żeby było bugoodporne.
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 25.06.2017, 20:07:34
Kolizja zalezy z czym - bo z czaszka to 16x16 bo nie moze w nia wejsc.
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 22.07.2017, 02:29:48
Inna gierka. Prosta rozgrywka, leci czas, biegaja zabijaczki, trzeba zebrac wszyskie monety :) Zrobiona ostatnio w wolnym czasie - na razie 8 mapek do pogrania.

JAMG ("Just Another Maze Game") - The Lost Coins
https://www.dropbox.com/s/53ab5c15ck9kzte/mazegame.nes?dl=0

(https://s11.postimg.org/cltjzs53n/jamg.jpg)
(https://s4.postimg.org/op4ylsvot/mazegame.jpg)

A to wersja z inna grafika - jednak ciezko mi dopasowac do niej wyglad przeciwnikow, wiec na razie olana sprawa:
(https://s3.postimg.org/qi9izfxub/mazegame_gfxoth.jpg)
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 17.09.2017, 23:59:51
Wielka prosba o test kodu (UNROM 256):
https://www.dropbox.com/s/p0u1oztnvecnkiq/demobloczek.nes?dl=0

Wszelkie uwagi dotyczace silnika gry, bledy, problemy, co sie sypie itd. Staram sie zrobic podstawowy silnik mozliwie najpoprawniej, ale jak to zwykle bywa ciaaaagle cos sie znajduje niefajnego... :/

(https://s26.postimg.org/ui4qz64yx/Bez_tytu_u.jpg)
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: krzysiobal w 18.09.2017, 00:36:17
Ups: https://youtu.be/zBAuE2tauMk
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 18.09.2017, 00:45:21
No patrz! A bylem pewien, ze niedokonczone mapki zablokowalem :D To pomijamy - tam one tak maja (to ponad 64 mapek nie robilem wszystkich i czesc miala stary kod). Tak wiec jest ok, to olewamy. Musze zablokowac mocniej mozliwosc wejscia w te miejsca heh:)

edit: załatane (no chyba, ze ktos wylezie mi znowu dalej ;D)
edit2: zauwazylem tez dwa drobne bledy (na 02 i 04 w wodzie mozna bylo wpasc w jedno miejsce, to blad update CHR BGR "złota/monety" byl zle wpisany adres w ram zamiast na monecie to w wodzie).
edit3: Poprawilem blad na ekranie startowym - zaraz po wlaczeniu ekran mial jedna wadliwa klatke - spowodowane bylo to wlaczeniem PPU poza VBLANK... Zawsze myslalem, ze po RESET zanim ekran jest renderowany to mozna to zrobic poza NMI :]
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 10.10.2017, 12:42:15
Kolejna prosba o testy - tym razem praktycznie gotowa gra:
https://www.dropbox.com/s/1me3q9xlbr3nni1/micro_knight_4_v0.9.9.nes?dl=0

Micro Knight IV.

Na grze juz jakis czas temu postawilem krzyzyk i... skasowalem kod zrodlowy, ktory byl juz tak popier***, ze albo zaczac od nowa, albo olac - tyle bledow. Mialem go dosc i wywalilem. Jednak po jakims czasie okazalo sie, ze jedna kopia kodu zrodlowego byla jeszcze w emailu w wyslanych wiadomosciach. No i tak MK4 wrocil zza grobu, znalazla sie wena aby dokonczyc mapki. No i prawie gotowe. Jest sporo bledow zwiazanych z poprawnoscia kodu (np. PPU jest wlaczane i wylaczane poza VBLANK), ale juz nie zostanie to poprawione, bo jak juz wczesniej napisalem kod to jeden wielki burdel.

W grze jest 16 komnat. Osiem glownych i kazda ma swoja sekretna (wejscie do sekreta trzeba znalezc, sa podpowiedzi tez). Lacznie jest do zebrania 16 sztuk monet. Jak sie je zbierze pojawi sie ekran koncowy. Zyc jest 9 - niestety nie ma status bara. Moze dojdzie jakas pauza, ktora wyswietli to, ale na razie ciezko to ogarnac. Ogolnie po zebraniu zlota na ekranie koncowym bedzie wyswietlony czas gry w jakim ja ukonczylismy (takze ilosc zycia pozotalego, lub straconego - to zobaczymy). Gra jest zrobiona tak, ze da sie wszystko zrobic bez straty zycia, co czasem moze wydawac sie niemozliwe.

EDIT: Link zaktualizowany - zycia juz sa widoczne w czasie ich straty (wyswietla sie numer nad szkieletem, no moze poza ekranem startowym, jak tu sie ginie to gra robi calkowity reset, wiec kasuje sie licznik zyc tez)
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: krzysiobal w 11.10.2017, 12:53:08
W większości gier logicznych poziom trudności rośnie wraz z dalszymi poziomami. Tutaj widzę, że już pierwsza plansza jest nie do przejścia.
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 11.10.2017, 15:51:52
Jest bardzo prosta, stary filmik pokazujacy przejscie (roznica to jeden enemy w pierwszym wogole nie robiacy roznicy oraz w drugim po prawej enemy z pionowego na poziomy zmienilem, bo bylo za prosto)

https://www.youtube.com/watch?v=SBRSUWdpcYM

Dalej sa ciezkie, poczatek bardzo prosty.
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: krzysiobal w 11.10.2017, 21:49:25
A bo tam jest drabinka po lewej stronie, nawet jej nie zauważyłem.
Tytuł: Odp: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3
Wiadomość wysłana przez: siudym w 12.10.2017, 11:29:03
Wczesniej ograniczalem sie do przejsc mapek pojedynczych gdy je projektowalem, sam jej od zera nie ukonczylem dlatego wazna jest kalibracja tego wszystkiego. Gra nie wybacza bledow, zwlaszcza pospiechu - co widac na filmku :D

https://www.youtube.com/watch?v=MHCwYgb1RV8

Mam tez nagrany film z save state, ogolnie ukonczona cala w taki sposob. Ale wazne jest jak to wypadnie bez pomocy save.

V1.0, sporo uproscilem w kilku mapkach, bo bylo wg mnie za ciezko:
https://www.dropbox.com/s/ugcf9pquivdrjfh/micro_knight_4_v1.0.0.nes?dl=0