17.10.2019, 23:06:25 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Zapraszamy do rejestracji na forum wszystkich fanów Pegasusa!
 
   Strona główna   Help Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Trajektoria kolcojeży SMB  (Przeczytany 731 razy)
TomasZzz
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 120



Zobacz profil
« : 10.07.2019, 12:24:02 »

Taka mini-ciekawostka jaką zauważyłem. Na 168in1 jeże w misji 4-1 są zrzucane ładnie pionowo. Natomiast w przeróbce AllStars są nakierowywane na postać. Raczej ta pierwsza wersja jest oryginalna i ciekawe skąd takowa zmiana (albo bug przy konwersji?)
Zapisane
Pegasus Gry - forum Pegasusa i gier na Pegasusa
« : 10.07.2019, 12:24:02 »

 Zapisane
VertekS
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 198



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 10.07.2019, 18:47:41 »

Wersja ze Super Mario All-Stars jest tym, czego oczekiwali twórcy - kod odpowiedzialny za zrzucanie tych przeciwników był uszkodzony w pierwotnej, oryginalnej wersji Super Mario Bros. - lot pionowy jest nieprawidłowy.
Zapisane
TomasZzz
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 120



Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 10.07.2019, 23:08:35 »

a skąd o tym wiadomo/źródło? w SMB2j jest chyba tak samo..
Zapisane
VertekS
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 198



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 11.07.2019, 08:18:51 »

Pisząc że to błąd zasugerowałem się The Cutting Room Floor: https://tcrf.net/Super_Mario_Bros.#Unused_Spiny_Egg_Behavior
W sieci jest pełen disassembling kodu źródłowego SMB1, o tutaj: https://gist.github.com/1wErt3r/4048722#file-smbdis-asm-L8347
Linia 8352 (numery linii są po lewej stronie): instrukcja JSR powinna być kilka linii niżej, pod DEY, wtedy "Spiny" będą zrzucani pod kątem. Wszystko pomiędzy wcześniej wspomnianym przeze mnie JSR a etykietą SpinyRte nigdy nie zostanie wykonane, a w tych kilku liniach właśnie jest ustawiana pozioma prędkość kolcojeży.
Zostawienie nieużytego kodu sugeruje pomyłkę w pisaniu lub wycięcie funkcjonalności tuż przed wydaniem gry w celu ułatwienia rozgrywki. Jak są jakieś romy prototypów SMB1 w sieci to można sprawdzić czy przeciwnicy mają takie samo zachowanie jak w ostatecznej wersji.
Zapisane
Mcin
Twój Moderator
Moderator Globalny
Stały bywalec PG
*****
Wiadomości: 2842



Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 11.07.2019, 17:04:29 »

Ja tylko dodam, że jakbym chciał grać muzykę alternatywną i wystąpić na Open'erze, nazwałbym kapelę "Trajektoria Kolcojeży". Nie mogę ukryć banana na mordzie a każdym razem, jak to czytam Chichot
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Sitemap
pegasus