20.07.2019, 15:36:38 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Zapraszamy do rejestracji na forum wszystkich fanów Pegasusa!
 
   Strona główna   Help Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Cybroitek  (Przeczytany 1621 razy)
siudym
Użytkownik
*
Wiadomości: 20


Zobacz profil
« : 27.12.2018, 11:46:29 »

Prosta gra zręcznościowa. Celem wybicie wszystkich przeciwników na danym poziomie aby przejść dalej.
Krótki opis cech gry:

- Przycisk A to tarcza, przycisk B to strzelanie.
- Tarcza odbija pociski wystrzelone przez przeciwników, ale także umożliwia ponowne odbicie naszego pocisku gdy to zrobił przeciwnik (taki ping-pong).
- Score jest nabijane za zabitego przeciwnika.
- W grze jest czas, ale nie jest widoczny. Objawia się w postaci specjalnego przeciwnika, którego nie da się zabić i ciągle lezie za nami. W chwili pojawienia się czaso-przeciwnika także przestają być nabijane score za zabicie standardowych potworków.
- W grze są migoczące pola elektryczne, które nas zabijają gdy w nie wejdziemy.



Download NES ROM - update 28.12.2018 v5:

https://dl.dropboxusercontent.com/s/zf44bvpohw4tie7/Cybroitek_Update_Demo.nes

« Ostatnia zmiana: 28.12.2018, 14:51:24 wysłane przez siudym » Zapisane
Pegasus Gry - forum Pegasusa i gier na Pegasusa
« : 27.12.2018, 11:46:29 »

 Zapisane
Dobromir
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 2


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 28.12.2018, 03:09:31 »

Jak na razie niewiele grałem, więc wypunktuje rzeczy które rzuciły mi się na pierwszy rzut oka.

Co mi się podoba:
- stylistyka trochę jak Atari 2600
- efekt migotania przy zabiciu nas
- efekt przewijania do kolejnej planszy
- muzyka

Uwagi:
- nie ma pauzy
- po postrzeleniu potworka, jak jest w furii i jest za ścianą (na równi z nami) próbuje ciągle przejść przez nią, zamiast ominąć ją żeby do nas dojść
- ciężko mi ogarnąć jak działa tarcza, czasami działa, a czasami nie, mimo że jeszcze animacja nie dobiegła końca
- odbity przez potworka pocisk nic nam nie robi (może zamiast tego lepiej zrobić tak, że jeśli potworek odbije pocisk, wtedy przez chwilę nie może wystrzelić swojego ale może zranić nas odbitym? Taka sugestia do przemyślenia.)

Zapowiada się naprawdę fajnie. Uśmiech
Zapisane
siudym
Użytkownik
*
Wiadomości: 20


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 28.12.2018, 14:24:39 »

Pauzy nie bedzie, bo za duzo zmian bym musial zrobic. Potworek nie omija niestety, to dosyc stary kod sledzenia bohatera i dopiero nowsze produkcje maja te rozwiazanie (akurat nad jednym dlubie sobie, bedzie mial wlasnie omijanie), tu niestety musi juz tak zostac, zreszta daje tez mozliwosc zablokowania przeciwnika i oddalenie sie od niego Mrugnięcie. Zrobilem male update dzis, link ten sam.
Zapisane
Dobromir
Nowy użytkownik
*
Wiadomości: 2


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 29.12.2018, 17:13:05 »

Ok, rozumiem. W takim razie daj znać jak nowa produkcja będzie gotowa. Uśmiech
Odnośnie Cybroiteka, to pograłem w zaktualizowaną wersję i jak na razie mój max to poziom 4.
Niewiele ale zobaczymy jak dalej pójdzie. Mrugnięcie
Zapisane
siudym
Użytkownik
*
Wiadomości: 20


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 09.01.2019, 11:16:03 »

Zmian juz w samym gameplay prawdopodobnie nie bedzie, teraz tylko wygrzebac nieco weny aby zaprojektowac poziomy. Mrugnięcie Wracajac do glupich przeciwnikow, ktorzy blokuja sie w scianach gdy za nami leca - daje link o wyzej wspominanym nowym kodzie na nieco bystrzejszych przeciwnikow:

https://dl.dropboxusercontent.com/s/l4d80krldecuxgh/ai_enemies_test_demo_2.nes

Graficznie tylko projekt, przeciwnicy chodza sobie losowo, gdy nas zauwaza zaczynaja gonic, mozna ich zgubic uciekajac z ich pola widzenia. Jeden z przeciwnikow ma "wizualizacje" pola widzenia, sa podkladane sprites w "promienie", ktore analizuja pole widzenia przeciwnika. Dodatkowo duzy kwadracik to takze wizualizacja ostatniego miejsca w jakim zauwazyl nas przeciwnik (podobnie jak przypadek promieni wszystkie wizualizacje sa przypisane jednemy przeciwnikowi - reszta ma je niewidoczne oczywiscie i tak bedzie finalnie). Kod ma przejscia miedzy mapkami, ale dziala tylko z czterema sasiadujacymi mapami bo dalej kod nie byl pisany).

Oczywiscie to wszystko idealne nie jest, niestety na tak zaawansowane zabawy potrzeba naprawde sporej mocy procesora. Te promienie i tak zabieraja sporo cpu, musialem je ograniczyc w pozniejszej fazie, np. promienie sprawdzaja kierunek bohatera wzgledem przeciwnika aby nie wysylac promieni w odwrotna strone = nie liczyc zbednego kodu.
« Ostatnia zmiana: 05.02.2019, 16:52:39 wysłane przez siudym » Zapisane
siudym
Użytkownik
*
Wiadomości: 20


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 18.03.2019, 23:48:59 »

Dla chetnych do potestowania gra dla 2-graczy:

https://dl.dropboxusercontent.com/s/c9rjhhxjy7fysk8/Cybroitek_Double_Revenge_Demo.nes

Dwa poziomy. Pierwszy latwy, drugi dosyc ciezki, przedstawia ewentualna trudnosc w dalszych poziomach.
Zasada gry to raczej rywalizacja kto uzbiera wiecej punktow.

Zapisane
krzysiobal
Stały bywalec PG
*****
Wiadomości: 290


Naprawie pegasusa każdemu!


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 19.03.2019, 01:00:30 »

Bardzo fajne, muzyka choć prosta, od razu wpada w ucho.
A ten drugi poziom to nie `trudny` tylko `niemożliwy`.

Trochę tylko nie wiadomo, ile razy dany przeciwnik się `odradza`.

I może by zrobić tak jak w Tankach i WarpManie, że strzelając w nabój przeciwnika, usuwamy go z planszy?
« Ostatnia zmiana: 19.03.2019, 01:02:46 wysłane przez krzysiobal » Zapisane
siudym
Użytkownik
*
Wiadomości: 20


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 19.03.2019, 08:00:41 »

To moze dojsc, bo we wczesniejszym projekcie Cybroitek bylo. Jeszcze zastanawiam sie zamiast tego o tarczy ale tylko dla graczy pod B. Tak, racja jest niemozliwy (chociaz grom wie) Uśmiech Tu bardziej chodzilo o pokazanie tego co moze byc gdy strzelanie bedzie szybsze oraz wiecej przeciwnikow.
To co jeszcze dojsc moze:
- tarcze dla graczy.
- item zwiekszajacy szybkosc strzelania przez pewien czas.
- item niesmiertelnosc przez pewien czas.
- na srodku status bar bedzie jakas ikonka informujaca ile jeszcze czasu enemy bedzie sie pojawiac.

I cos pewne z czasem wyjdzie. Na razie nie mam nawet nikogo przy sobie aby potestowac we dwoje na konsoli.
« Ostatnia zmiana: 28.03.2019, 15:54:16 wysłane przez siudym » Zapisane
siudym
Użytkownik
*
Wiadomości: 20


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 28.03.2019, 15:56:34 »

Pod tym samym linkiem kilka zmian. Jak ktos ma ochote pograc, niech wypisze napotkane bledy. Sa cztery poziomy.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Sitemap
pegasus