21.06.2018, 16:14:02 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Zapraszamy do rejestracji na forum wszystkich fanów Pegasusa!
 
   Strona główna   Help Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3
  Drukuj  
Autor Wątek: Micro Knight by Siudym + Micro Knight II + M.Knight 3  (Przeczytany 7436 razy)
siudym
Gość
« Odpowiedz #15 : 04.06.2017, 21:35:46 »

Nie jest tam ukonczony, dlatego nie mozna juz dalej przejsc Uśmiech
« Ostatnia zmiana: 29.10.2017, 10:53:10 wysłane przez siudym » Zapisane
Pegasus Gry - forum Pegasusa i gier na Pegasusa
« Odpowiedz #15 : 04.06.2017, 21:35:46 »

 Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #16 : 23.06.2017, 14:36:04 »

Update - mozna potestowac, bo dwie pierwsze mapki w sumie gotowe. Kazda z nich ma tez swoja sekretna komnate. Aha i DA SIE przejsc do dalszych mapek BEZ straty zycia (lacznie z wejsciem/wyjsciem z sekretow).  Da, da Uśmiech Trzeba czesem przemysles ruch. Ogolnie gre mozna uznac juz jako sensowne DEMO finalnej wersji, bo dwie mapki w sumie pokazuja to co ma byc. Pauza od razu zaznaczam cofa na start gry (nie resetuje znalezionych keys/gold). Zwyczajnie musze dopracowac to.

UPDATE 17.08.2017 (nazwa na dropbox ta sama co wczesniej, ale plik nowszy)
https://www.dropbox.com/s/583t7sahunyw4jb/demo23062017.nes?dl=0

Dajcie znac czy udalo sie zebrac komus 4 goldy z dwoch pierwszych mapek (dalej mozna polazic od mapy3 ale tam wszystko bardzo "alpha")  Cool
« Ostatnia zmiana: 17.08.2017, 08:49:53 wysłane przez siudym » Zapisane
VertekS
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 169



Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 24.06.2017, 17:06:53 »

...Dajcie znac czy udalo sie zebrac komus 4 goldy z dwoch pierwszych mapek...
Nie, ale za to udało mi się zginąć na ekranie tytułowym hehe.
Zebrałem tylko tą czerwoną monetę z pierwszego ekranu i niebieską z drugiego(zbiorę, ale nie umiem wrócić bez skuchy). Nie wiem jak zebrać niebieską monetę z ukrytej komnaty z pierwszej planszy, do czerwonej z drugiej planszy jest trudno wejść, a sekretna komnata z planszy nr 2 nie daję wystarczająco dużo czasu na reakcję - jak od razu nie skoczę na prawo, to zostanę zjedzony, czego nie udało mi się jeszcze uniknąć.
Dotarłem do planszy z "8" w tle, i odwiedziłem dwie wyżej wspomniane sekretne komnaty, więc chyba widziałem każdą.
Podoba mi się styl graficzny - z każdym kolejnym Micro Knightem widać duży postęp w tej materii, i część "3.5" wygląda bardzo dobrze - grafika to najmocniejszy punkt tego dema. Zdecydowanie plansze są zbyt ciasne, bo trzeba poruszać się co do piksela. Z braków to proponuję jakoś zaznaczyć, że rycerzyk został unieruchomiony na przykład przez zmianę palety kolorów jegomościa.
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #18 : 25.06.2017, 13:03:05 »

Sporo sie jeszcze zmieni Uśmiech Ale i tak jestes dobry!! Jakis Pan z nesdev zrobil filmik i chyba... Wogole nic nie zalapal Uśmiech I chyba cieszy mnie ten fakt, bo jak Ci sie udalo, a jemu wogole - to taka rozgrywka ma sens.
« Ostatnia zmiana: 29.10.2017, 10:53:49 wysłane przez siudym » Zapisane
Parys
Użytkownik
*
Wiadomości: 22



Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 25.06.2017, 17:06:36 »

Rzeczywiście Siudym, da się przejść bez straty życia, ale w moim przypadku przejście nawet z pięcioma jest niemałym wyczynem(ale w końcu się udało; ) Wydaje mi się, że powinieneś trochę ułatwić wejście do tej ukrytej mapki, ciężko wyczuć kiedy należy zejść z tej kładki.
Zapisane

siudym
Gość
« Odpowiedz #20 : 25.06.2017, 17:22:38 »

Jak ukoncze calosc map wtedy bedzie mozna skalibrowac trudnosc Uśmiech
Zapisane
VertekS
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 169



Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : 25.06.2017, 18:18:00 »

No i sekret 2 dogralem, bo ciezko tam wejsc. Udalo Ci sie latwo tam wskoczyc? Bo nie wiem czy zostawic te miejsce.
Trudno było mi wejść, musiałem próbować kilka razy.
W sekretnej pierwszej komnacie jest mala podpowiedz jak zebrac ta monete (zerkaj jak przeciwnik strzela - czesto strzal przechodzi przez sciane, prawda?
Faktycznie, nie zwróciłem na to uwagi. Na ekranie tytułowym i pierwszej planszy sprawdzałem każdy kawałek ściany, czy gdzieś nie ma ukrytych przejść. Później skupiłem się na zobaczeniu wszystkich plansz.

Obejrzałem sposób przejścia i ja inaczej przechodzę tą grę, pewnie inaczej niż planowałeś - to jest na plus. "Pole kolizji" rycerza to kwadrat 16x16? Wnioskuję ze sposobu, w jaki przesuwasz czaszkę - podskakując w locie zahaczasz ją nogami rycerzyka nadal przesuwając ją po kolcami. Ja bez podskakiwania mogę ją przesunąć niecałe 2 kafelki, ty przesuwasz trochę dalej niż dwa. A ta śmierć z czaszką - ideałem byłoby, jakby wypychało postać z obiektu, pewnie trudne to będzie do zaprogramowania żeby było bugoodporne.
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #22 : 25.06.2017, 20:07:34 »

Kolizja zalezy z czym - bo z czaszka to 16x16 bo nie moze w nia wejsc.
« Ostatnia zmiana: 29.10.2017, 10:54:00 wysłane przez siudym » Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #23 : 22.07.2017, 02:29:48 »

Inna gierka. Prosta rozgrywka, leci czas, biegaja zabijaczki, trzeba zebrac wszyskie monety Uśmiech Zrobiona ostatnio w wolnym czasie - na razie 8 mapek do pogrania.

JAMG ("Just Another Maze Game") - The Lost Coins
https://www.dropbox.com/s/53ab5c15ck9kzte/mazegame.nes?dl=0




A to wersja z inna grafika - jednak ciezko mi dopasowac do niej wyglad przeciwnikow, wiec na razie olana sprawa:
« Ostatnia zmiana: 24.07.2017, 16:31:40 wysłane przez siudym » Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #24 : 17.09.2017, 23:59:51 »

Wielka prosba o test kodu (UNROM 256):
https://www.dropbox.com/s/p0u1oztnvecnkiq/demobloczek.nes?dl=0

Wszelkie uwagi dotyczace silnika gry, bledy, problemy, co sie sypie itd. Staram sie zrobic podstawowy silnik mozliwie najpoprawniej, ale jak to zwykle bywa ciaaaagle cos sie znajduje niefajnego... grymas

« Ostatnia zmiana: 18.09.2017, 00:01:38 wysłane przez siudym » Zapisane
krzysiobal
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 225


Naprawie pegasusa każdemu!


Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : 18.09.2017, 00:36:17 »

Ups: https://youtu.be/zBAuE2tauMk
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #26 : 18.09.2017, 00:45:21 »

No patrz! A bylem pewien, ze niedokonczone mapki zablokowalem Chichot To pomijamy - tam one tak maja (to ponad 64 mapek nie robilem wszystkich i czesc miala stary kod). Tak wiec jest ok, to olewamy. Musze zablokowac mocniej mozliwosc wejscia w te miejsca heh:)

edit: załatane (no chyba, ze ktos wylezie mi znowu dalej DuĹźy uśmiech)
edit2: zauwazylem tez dwa drobne bledy (na 02 i 04 w wodzie mozna bylo wpasc w jedno miejsce, to blad update CHR BGR "złota/monety" byl zle wpisany adres w ram zamiast na monecie to w wodzie).
edit3: Poprawilem blad na ekranie startowym - zaraz po wlaczeniu ekran mial jedna wadliwa klatke - spowodowane bylo to wlaczeniem PPU poza VBLANK... Zawsze myslalem, ze po RESET zanim ekran jest renderowany to mozna to zrobic poza NMI :]
« Ostatnia zmiana: 21.09.2017, 15:19:41 wysłane przez siudym » Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #27 : 10.10.2017, 12:42:15 »

Kolejna prosba o testy - tym razem praktycznie gotowa gra:
https://www.dropbox.com/s/1me3q9xlbr3nni1/micro_knight_4_v0.9.9.nes?dl=0

Micro Knight IV.

Na grze juz jakis czas temu postawilem krzyzyk i... skasowalem kod zrodlowy, ktory byl juz tak popier***, ze albo zaczac od nowa, albo olac - tyle bledow. Mialem go dosc i wywalilem. Jednak po jakims czasie okazalo sie, ze jedna kopia kodu zrodlowego byla jeszcze w emailu w wyslanych wiadomosciach. No i tak MK4 wrocil zza grobu, znalazla sie wena aby dokonczyc mapki. No i prawie gotowe. Jest sporo bledow zwiazanych z poprawnoscia kodu (np. PPU jest wlaczane i wylaczane poza VBLANK), ale juz nie zostanie to poprawione, bo jak juz wczesniej napisalem kod to jeden wielki burdel.

W grze jest 16 komnat. Osiem glownych i kazda ma swoja sekretna (wejscie do sekreta trzeba znalezc, sa podpowiedzi tez). Lacznie jest do zebrania 16 sztuk monet. Jak sie je zbierze pojawi sie ekran koncowy. Zyc jest 9 - niestety nie ma status bara. Moze dojdzie jakas pauza, ktora wyswietli to, ale na razie ciezko to ogarnac. Ogolnie po zebraniu zlota na ekranie koncowym bedzie wyswietlony czas gry w jakim ja ukonczylismy (takze ilosc zycia pozotalego, lub straconego - to zobaczymy). Gra jest zrobiona tak, ze da sie wszystko zrobic bez straty zycia, co czasem moze wydawac sie niemozliwe.

EDIT: Link zaktualizowany - zycia juz sa widoczne w czasie ich straty (wyswietla sie numer nad szkieletem, no moze poza ekranem startowym, jak tu sie ginie to gra robi calkowity reset, wiec kasuje sie licznik zyc tez)
« Ostatnia zmiana: 10.10.2017, 16:20:15 wysłane przez siudym » Zapisane
krzysiobal
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 225


Naprawie pegasusa każdemu!


Zobacz profil
« Odpowiedz #28 : 11.10.2017, 12:53:08 »

W większości gier logicznych poziom trudności rośnie wraz z dalszymi poziomami. Tutaj widzę, że już pierwsza plansza jest nie do przejścia.
Zapisane
siudym
Gość
« Odpowiedz #29 : 11.10.2017, 15:51:52 »

Jest bardzo prosta, stary filmik pokazujacy przejscie (roznica to jeden enemy w pierwszym wogole nie robiacy roznicy oraz w drugim po prawej enemy z pionowego na poziomy zmienilem, bo bylo za prosto)

https://www.youtube.com/watch?v=SBRSUWdpcYM

Dalej sa ciezkie, poczatek bardzo prosty.
« Ostatnia zmiana: 11.10.2017, 15:53:23 wysłane przez siudym » Zapisane
Strony: 1 [2] 3
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Sitemap
pegasus