Autor Wątek: Zmiana pośrednika PayPal w przelewach błyskawicznych  (Przeczytany 5073 razy)

VertekS

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 225
    • Zobacz profil
Parę dni temu PayPal zerwał umowę z Blue Media SA na przelewy błyskawiczne z kont bankowych na konto PP. Nowym pośrednikiem jest Trustly.com (o ironio, cóż za nazwa firmy). Wszystko byłoby OK, gdyby ta firma nie wymagała podania loginu i hasła do konta bankowego oraz nie miała dostępu do jednorazowych haseł używanych przy przelewach. Jeśli ktoś nie miał do czynienia z systemem BlueMedia, to działał on za "naszą zgodą" - po zleceniu doładowania PP przechodziliśmy na stronę naszego banku i sami się logowaliśmy. Następnie generowano automatycznie formularz przelewu, który wystarczyło potwierdzić. Co o tym sądzicie?

Dzisiaj chcąc przelać PLN na PayPal trafiłem na te nowe "paypal doładowania" od Trustly i od razu zauważyłem zmianę strony - wzbudziło to moją ciekawość, od razu zacząłem wyszukiwać informacje na temat tej zmiany. Dopiero na stronach informujących o tym przeczytałem o wymaganiu podania hasła i loginu tej firmie. Ktoś napiszę - czemu nie powiążesz karty z PayPalem? Trochę naczytałem się o wyparowywaniu środków z banku tą metodą, nie chcę tego próbować na swojej skórze. Takie systemy sprawdzają się o dziwo na zachodzie i takie postępowanie jest tam akceptowalne...

pshq

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 173
    • Zobacz profil
Odp: Zmiana pośrednika PayPal w przelewach błyskawicznych
« Odpowiedź #1 dnia: 11.05.2016, 20:05:13 »
Czyli że jakiejś firmie trzeba podać swoje dane do logowania się do banku?! Toż właśnie przed tym policja ostrzega! :D Może jeszcze przysyłają e-maila z prośbą?

matiau

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
Odp: Zmiana pośrednika PayPal w przelewach błyskawicznych
« Odpowiedź #2 dnia: 11.05.2016, 21:29:54 »
Dokładnie, ja za ekspertami sugeruję nie korzystanie z blyskawicznych doładowań w tej formie (normalny przelew PayPal oczywiście dalej działa).
Więcej info tu: https://niebezpiecznik.pl/post/uwaga-uzytkownicy-paypala-nie-korzystajcie-z-najnowszej-funkcji-tego-serwisu/

Generalnie jest tak jak pisze VertekS - w innych krajach to jest i u nas też ma być, ale okazuje się że nasze banki są dużo bardziej ostrożniejsze i mądrzejsze niż inne (np PKO BP po prostu blokuje Trustly):
Cytuj
Czytelniczka Zuza zauważa, że działalność serwisów takich jak Sofort i Trustly jest “dozwolona” prawem europejskim, dyrektywą PSD2, którą Polska także będzie musiała zaimplementować do końca 2017 roku. Dyrektywa wymusza na bankach udostępnienie/otwarcie się na firmy pokroju Sofort/Trustly — ale zwróćmy uwagę na to, że udzielenie dostępu może się odbywać przez API — nigdzie dyrektywa nie wymusza podawania loginu i hasła do konta na obcej stronie. I na pewno polskie banki w ten sposób zorganizują “dostęp” do swojego interfejsu. Zresztą taki dostęp już mają — z tym, że Sofort/Trustly po prostu nie chcą z niego korzystać, aby nie ponosić dodatkowych opłat. Jeśli dyrektywa wymusi “otwarcie API” (brak pobierania opłat przez banki) to tym lepiej — skorzystają na tym także Ci, którzy jako sprzedawcy używają Pay-By-Linków, bo i tu pobierana przez pośrednika prowizja spadnie.
W arcie są też wymienione ew. konsekwencje korzystania z Trustly - jest to przede wszystkim złamanie regulaminu banków (udostępnienie hasła osobom trzecim!) - skutkuje m.in. brakiem prawa do reklamacji!

Powtarzając - po prostu radzę nie korzystać z błyskawicznych doładowań przez Trustly.