14.12.2018, 17:35:41 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Zapraszamy do rejestracji na forum wszystkich fanów Pegasusa!
 
   Strona główna   Help Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2
  Drukuj  
Autor Wątek: Problemy z działaniem niektórych składanek 168in1 i podobych.  (Przeczytany 21845 razy)
AdamStar
Fan Code Masters
Moderator Globalny
Stały bywalec PG
*****
Wiadomości: 957


小天才


Zobacz profil
« : 19.02.2010, 17:42:44 »

Ostatnio napotkałem pewien problem z działaniem najpopularniejszej składanki na Pegasusa, czyli 168in1. Polegał on na błędach w działaniu niektórych gier i wieszaniu konsoli. Z reguły problemy dotyczyły gry "Contra" i "Super Mario Bros.". Z początku myślałem że kart jest uszkodzony. Poprawienie połączeń lutowniczych i sprawdzenie elementów D1, R1 i C1 nie przyniosło żadnych rezultatów. Oczywiście nie brałem się za wymianę bramek i przerzutników, ponieważ nie posiadam takich elementów na stanie. Jednak kiedy się im przyjrzałem okazało się że producent karta użył do budowy jednego elementu z serii HC, który to teoretycznie może być stosowany zamiennie z elementami serii LS. Jednak nie jest to do końca prawdą i powoduje problemy w działaniu zarówno kartów jak i samych konsol, o czym mogą się przekonać posiadacze najstarszych Famicomów opartych o elementy serii HC.

Poniżej zaprezentowałem zdjęcia dwóch składanek 168in1 opartych o same elementy LS, a także kart z domieszką HC:

168in1 powodujący problemy w działniu [HC]
168in1 działający poprawnie [LS]



Jak można zauważyć ze zdjęć kartów 168in1 powodująca problemy posiada układ przerzutników HD74HC273P wykonany w technologi HC, a poprawnie działająca posiada te same przerzutniki GD74LS273 w technologi LS.
Zaradzić temu można na dwa sposoby, a mianowicie wymieniając feralny układ na układ serii LS lub zmieniając kondensator C1 z 1nF(102) na wartość 100nF(104). Jako że dużo łatwiej i taniej jest wymienić kondensator niż dwudziestonóżkowy układ scalony w obudowie DIP wybrałem drugą opcję. Okazało się to bardzo dobrym rozwiązaniem,  teraz kart z układami serii HC działa bez problemu na mojej konsoli.

Oczywiście problem nie musi dotknąć każdej konsoli jeśli chodzi o współpracę 168in1 [HC], jednakże napisałem ten wątek na wypadek gdyby ktoś napotkał podobny problem co ja. Analogicznie taka usterka może pojawić się również w innych kartach o podobnej budowie, np:100in1 itd.
« Ostatnia zmiana: 21.02.2010, 09:54:29 wysłane przez AdamStar » Zapisane


AST serwis laptopów
04-228 Warszawa, Tytoniowa 20
Serdecznie Zapraszam.
Pegasus Gry - forum Pegasusa i gier na Pegasusa
« : 19.02.2010, 17:42:44 »

 Zapisane
machbed
Moderator Globalny
Stały bywalec PG
*****
Wiadomości: 2102


Jeżeli jest sprawa, kontakt na PW.


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 19.02.2010, 17:51:23 »

A wykryłeś co powoduje zwiechy przy działaniu w Gimmicka?
« Ostatnia zmiana: 11.08.2010, 20:14:16 wysłane przez AdamStar » Zapisane

Popełniając setki błędów, okazujesz swoje niechlujstwo, brak zaangażowania w to, co robisz i brak szacunku dla osoby, która ma to czytać.
AdamStar
Fan Code Masters
Moderator Globalny
Stały bywalec PG
*****
Wiadomości: 957


小天才


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 19.02.2010, 18:12:42 »

A wykryłeś co powoduje zwiechy przy działaniu Gimmicka?
Zapomniałem już o nim, ale sprawdzę i dam znać jak coś konkretnego się dowiem. Wiem tyle że na pewno pomaga wyjęcie diody z karta, ale nie wiem czy to się nie wiąże z problemami w jakiejś dalszej części gry.
Zapisane


AST serwis laptopów
04-228 Warszawa, Tytoniowa 20
Serdecznie Zapraszam.
machbed
Moderator Globalny
Stały bywalec PG
*****
Wiadomości: 2102


Jeżeli jest sprawa, kontakt na PW.


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 19.02.2010, 21:10:31 »

Z innego źródła wiem, że działanie tego karta zależy w dużej mierze od konsoli. Dość kapryśny ten kart.
Zapisane

Popełniając setki błędów, okazujesz swoje niechlujstwo, brak zaangażowania w to, co robisz i brak szacunku dla osoby, która ma to czytać.
Kis93
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 110


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 20.02.2010, 01:29:46 »

Prawdopodobnie ja mam taki problem ze składanką "100in1 Contra Function".
Zapisane
AdamStar
Fan Code Masters
Moderator Globalny
Stały bywalec PG
*****
Wiadomości: 957


小天才


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 20.02.2010, 10:14:16 »

Prawdopodobnie ja mam taki problem ze składanką "100in1 Contra Function".
Pokaż dokładną fotkę PCB to Ci powiem czy może to być wina użytych podzespołów.

Z innego źródła wiem, że działanie tego karta zależy w dużej mierze od konsoli. Dość kapryśny ten kart.
Wiem że kart działa dobrze na Famicomie. Postanowiłem jednak raz na zawsze rozwiązać problem jego działania na klonach typu Pegasus. Tak samo jak w przypadku 168in1 pomogła zmiana czasu opóźnienia układu D, R i C. Tylko że w przypadku gry Gimmick! (Pipe V) czas ten należy skrócić. Fabrycznie znajduje się tam kondensator o pojemności 100pF(101). Zamieniłem go na kondensator o pojemności 82pF i to w zupełności rozwiązało problem. Kart działał poprawnie również na mniejszych pojemnościach. Dodatkowo (nie miało to wpływu na poprawność działania karta) zainstalowałem kondensator przeciwzakłóceniowy zasilania o wartości 100nF. Kondensator przeciwzakłóceniowy nie jest niezbędny, dlatego producenci często na nim oszczędzają.
« Ostatnia zmiana: 20.02.2010, 12:03:52 wysłane przez AdamStar » Zapisane


AST serwis laptopów
04-228 Warszawa, Tytoniowa 20
Serdecznie Zapraszam.
machbed
Moderator Globalny
Stały bywalec PG
*****
Wiadomości: 2102


Jeżeli jest sprawa, kontakt na PW.


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 20.02.2010, 12:24:02 »

Dla profilaktyki można dolutować, są wolne miejsca. Dobry i przydatny temat.
W sumie to i ja mam kart 100in1 i dzieją się z nim dziwne rzeczy, bo czasem menu wyboru gry ma rozsypaną grafike (o dziwo każda gra działa poprawnie- choć czasem się coś odmieni i menu jest normalne, jak powinno być) Podejrzewam jakiś zimny lut na SRAMie, co o tym myślisz?
Zapisane

Popełniając setki błędów, okazujesz swoje niechlujstwo, brak zaangażowania w to, co robisz i brak szacunku dla osoby, która ma to czytać.
AdamStar
Fan Code Masters
Moderator Globalny
Stały bywalec PG
*****
Wiadomości: 957


小天才


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 20.02.2010, 12:39:43 »

Dla profilaktyki można dolutować, są wolne miejsca. Dobry i przydatny temat.
W sumie to i ja mam kart 100in1 i dzieją się z nim dziwne rzeczy, bo czasem menu wyboru gry ma rozsypaną grafike (o dziwo każda gra działa poprawnie- choć czasem się coś odmieni i menu jest normalne, jak powinno być) Podejrzewam jakiś zimny lut na SRAMie, co o tym myślisz?
Myślę że warto spróbować w nim wymienić kondensator z 1nF na 100nF tak samo jak w przypadku 168in1. Wątpię aby była to wina SRAM'u.
Zapisane


AST serwis laptopów
04-228 Warszawa, Tytoniowa 20
Serdecznie Zapraszam.
SebaSan1981
Gość
« Odpowiedz #8 : 20.02.2010, 13:21:06 »

No właśnie. Ja mam grę Lupin Sansei Pandora No Isan i nie działała ona poprawnie na moim byłym IQ502. Samo logo główne wyświetl;ało się z błędami w grafice + jakimiś znaczkami. Po wklepaniu start pojawiał się ekran z wyborem postaci. Oczywiście i tu grafa była zamazana. Po wyborze którejś z postaci zamiast właściwej rozgrywki pojawiał się..czarny ekran. I klops, nie wiem czy gra jest uszkodzona czy też na mojej konsolce nie działała. Ostatnio usłyszałem że ta gra może nie dziaać poprawnie na starych konsolach.
  Jako że jest to post na właściwy temat, może mi ktoś coś doradzi...
Zapisane
MaarioS
Pomylenie powyższego loginu grozi śmiercią
Stały bywalec PG
*****
Wiadomości: 1508


Famicom, SNES & N64 fan


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 21.02.2010, 15:03:02 »

Ja mam pewien problem z cartem z grą GUN-DEC. Otóż czasami mam z nim takie fazy, że między cut-scenkami, grą a screenem GAME OVER itp. jest taki chwilowo czarny ekran, no i mam taką opcję, że czasami on się wiesza na tym czarnym ekranie...... Często też jest tak, że jak włączę konsolę, to jest szary ekran, a jak zresetuję, to cart się włącza spoko. To potrafi wnerwić, bo doszedłem do poziomu 9-2 i po game overze i wciśnięciu START gra mi się zawiesiła...... A raz tak dobrze odpaliłem carta, że gra śmigała idealnie i po nawet 8 continuesach mi się gra nie zawiesiła. Czasami jednak jak włączę carta to jest tak, że grafika w demie gry się trochę pierdzieli bez powodu..... Są jakieś rady na to??? Co prawda, ten cart jest cały na scalakach ale nie wiem, czy przylutowanie go coś da. Jestem zbyt czuły dla niego i wolę, żeby widać było jego te fabryczne luty DuĹźy uśmiech . No ale jeżeli jednak jest jakaś pewność, że będzie dobrze śmigać, jak go przelutuję, no to to zrobię. Będę wielce wdzięczny za pomoc!!!!

Edit:
Wiem, że double post, ale jednak chcę, aby to wszyscy przeczytali Język .

Otóż sprawa z moim gun-dec'iem jest dosyć dziwna, no bo obawiałem się, że to mapper jest walnięty, ale jednak nie. Niestety, tej kostki nie da się nigdzie kupić nowej, no to wymieniłem ją z innej gry, a dokładnie z carta Where is Waldo. Nie wiem, ile ja się z tym męczyłem, aby wreszcie obydwa chipy wylutować i wlutować w inne PCB, ale jak się wkońcu z tym wreszcie uporałem, to się gry kur..... zachowują tak samo..... Wydaje mi się, że Gun-dec ma takie same błędy jak wcześniej, bo też mi się czasami zawiesza, a z Waldo się nic a nic nie dzieje, tak samo był sprawny jak wcześniej, czyli to nie jednak mapper był walnięty. Obawiam się, że ten piracki Gun-dec, który mi wgrali jest trochę niedopracowany przez piratów i oto są takie tego efekty...... Zdarzały się czasami takie przypadki. Czyli obstawiam, że jest to wina pirackiego ROMu, który właśnie może być taki trochę trefny.

Edit:
Wiem, że tyle postów pod rząd, ale jednak chcę, żeby to zostało przeczytane Mrugnięcie . Niestety, problemy z gun-deciem sprawiała niestety KONSOLA grymas . Bo sprawdziłem na dev-carcie oryginalnego gun-deca na moim tym IQ-502 i niestety efekty są identyczne. A szkoda, już miałem wypatrzonego klona, ale niestety, muszę szukać dalej, eechh... grymas

AdamStar: Temat już trochę przycichł więc scaliłem te trzy posty.
« Ostatnia zmiana: 11.08.2010, 20:16:50 wysłane przez AdamStar » Zapisane

Ilość cartridge'y jest wprost proporcjonalna do chęci posiadania ich więcej.

Fixxxer1
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 249


Fan Mario


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 14.10.2011, 10:50:03 »

AdamStar, czy skaczące menu składanki 168in1 na MT-777DX również można wyeliminować przez wymianę tego kondensatora? Gry działają normalnie, tylko menu skacze.
Zapisane
AdamStar
Fan Code Masters
Moderator Globalny
Stały bywalec PG
*****
Wiadomości: 957


小天才


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 14.10.2011, 12:35:49 »

Wymiana nie zaszkodzi, a może pomoc  Mrugnięcie
Zapisane


AST serwis laptopów
04-228 Warszawa, Tytoniowa 20
Serdecznie Zapraszam.
Fixxxer1
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 249


Fan Mario


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 14.10.2011, 13:12:56 »

Problem w tym, że na innych famiclonach te składanki działają pięknie. Mam dwa takie MT-777DX na których to menu skacze. Jeden z userów napisał, że pomogła zmiana toru video na taki z IQ-502 v.2. Wiesz coś na ten temat? Ew. jak się za to zabrać? Mrugnięcie
Zapisane
machbed
Moderator Globalny
Stały bywalec PG
*****
Wiadomości: 2102


Jeżeli jest sprawa, kontakt na PW.


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 14.10.2011, 13:50:42 »

http://forum.pegasus-gry.com/index.php/topic,2655.0.html
Zapisane

Popełniając setki błędów, okazujesz swoje niechlujstwo, brak zaangażowania w to, co robisz i brak szacunku dla osoby, która ma to czytać.
Fixxxer1
Aktywny użytkownik
***
Wiadomości: 249


Fan Mario


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 08.11.2011, 08:51:18 »

Niestety wymiana tego kondensatora nic nie dała. Menu skacze dalej.
Na złotej 5 skacze menu i wszystkie gry. Może to wina LCD 100Hz?
Zapisane
Strony: [1] 2
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
Sitemap
pegasus